Ćwiczenia na klatę

Klatka piersiowa jest najczęściej trenowaną grupą mięśniową, ale często trudną do wytrenowania. Plan treningowy powinniśmy dostosować do własnych możliwości organizmu oraz swoich predyspozycji. Mięśnie klatki piersiowej nie należą do największych w naszym ciele, ale nie powinniśmy wykonywać ich codziennie lecz 3-4 razy w tygodniu. Częstotliwość treningu w dużej mierze zależy też od intensywności naszych treningów. Ćwiczenia na klatę są jednymi z najbardziej popularnych ćwiczeń wykonywanych na siłowni. Popularnym ćwiczeniem jest wyciskanie sztangi, gdzie pracują wszystkie mięśnie, a jest ono dobre zarówno dla początkujących jak i zaawansowanych osób. Innym jest wyciskanie sztangielek, które jest bezpieczniejsze od poprzedniego ćwiczenia, a ciężar jest mniejszy. Ważnym ćwiczeniem na rozwój mięśni klatki piersiowej są pompki na poręczach, które mogą też być wykonywane z dodatkowym obciążeniem. Trenując powinniśmy pamiętać o wykonywaniu ćwiczeń wielostawowych, gdyż nadają się na rozbudowę klatki nadając jej szerokość i wypukłość.

1 Comments

One thought on “Ćwiczenia na klatę

  1. Rysiek pisze:

    Od samego początku swojej przygody z kulturystyką, trenuję w warunkach
    domowych. Ciężko było mi przez pierwsze 2 lata treningów osiągnąć jakiekolwiek
    rezultaty,stosowałem się do różnych porad znalezionych w necie , na forach, ale
    dopiero wykupienie planu treningowego na potreningu.pl/plany pozwolił mi, z
    pomocą trenerawykorzystać potencjał z treningu, który mogę wykonywać w domu z
    ciężarem własnego ciała lub użyciem podstawowego sprzętu.
    Bardzo pomocny okazał się też ten dział na SFD – http://www.sfd.pl/Trening_w_domu-f308.html

Add Your Comment: